Kuhmo Fly-In ja Experimental kesäpäivät 7.-9.7.2023

Aloittaja AkKar, tammikuu 24, 2023, 09:18:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AkKar

Hei,

Kesä lähenee ja lentokausi sen mukana. Kuhmo fly in järjestetään tänäkin kesänä, sehän on järjestyksessään jo 15. kerta. Ajankohtana tällä kertaa on 7.-9.7. Tänä vuonna myös experimental kesäpäivät ovat taas muutaman vuoden tauon jälkeen Kuhmossa, joten paikalle kutsutaan erityisesti itserakennettuja koneita, mutta luonnollisesti kaikki ilma-alukset ovat tervetulleita. Toki paikalle voi saapua myös matalalentoa maanteitä pitkin.

Tapahtumaan ilmoittautuminen on nyt avattu osoitteessa: https://www.kuik.fi/fly-in/ .

Ohjelmaan kuuluu monipuolisia luentoja, erilaisia ilma-aluksia sekä vanhojen ja uusien tuttujen tapaamista. Kuppilatiimaa kerrytetään sekä perjantai- että lauantai-iltana, perjantaina grillin ääressä ja lauantaina kalaruoan parissa.

Ohjelmaa rakennetaan kevään mittaan, joten jos sinulla olisi halua pitää luento/esitys jostakin aiheesta, niin ota yhteyttä joko ilmoittautumislinkin kautta tai suoraan järjestäjiin.

Nähdään heinäkuussa Kuhmossa!

Yhteystiedot:
s-posti: info@kuik.fi
Timo Hyvönen: nolla viisi nolla 374 8371
Jaakko Kyllönen: nolla neljä nolla 161 2490
Akseli Karppanen: nolla neljä viisi 162 7846

t. Akseli

Tapani Honkanen


Timo Hyvönen

Suositellaan toki, mutta kyllä Kuhmon Ilmailukerhon tapahtumiin voi osallistua ilman SIL-jäsenyyttäkin.


t. Timo
Lentoon!

kopterikuski

Kuhmon ilmailutapahtuma on muotoutunut perinnetapaamiseksi varsinkin Experimental-rakentajien keskuudessa. Onpa siellä annettu vuoden Experimental- rakentajapalkintojakin. Asiaa ja palkintoja isännöi Suomen Ilmailuliitto puheenjohtajana Tero Latikka ja Experimental-toimintaa pyörittää uutena nimenä Jukka Juslin.  Suomen Ilmailuliiton HALLITUKSEN  puheenjohtajana toimii Timo Hyvönen.
Tämän coalition hölmöin päätös on sallia kevään Experimental-ilmailupäivät vain SIL:n jäsenille. Millä perusteella nyt sitten annetaan lupa laskeutua Kuhmon kentälle experimentalrakennetulle koneelle jonka rakentaja ei ole SIL:n jäsen tai annetaanko ja millä perusteella vuoden rakentajapalkinto henkilölle joka ei ole SIL:n jäsen.  Nyt on samaisen jäsenettömän ilmailu-ura katkolla koska hänen ei sallita osallistua tämän kevään Talvi-experimental päiville Tallukkaan. Entä kesän experimental-päivät: Onhan sekin SIL: isännöimä;  oletteko kyttäämässä ettei liittoon kuulumaton rakentaja laskeudu.  Niin SIL kuin Kuhmon Ilmailukerhokin ovat merkillisiä instansseja: Aikoinaan kirjoitin Kuhmon Ilmailukerho puheenjohtajalle viisi kertaa kysyen samaa asiaa, saamatta koskaan vastausta. SIL:n kirjoitin juuri pitkiäkin ajatuksia joihin hallituksen puheenjohtaja Hyvönen ( jolle kentän asiat ei pitäisi kuulua lainkaan vaan hallituksella on omat tehävänsä)toteaa välinpitämättömästi ei maksa vaivaa kommentoida. SIL:n toiminta ei parane työntekijöitä lisäämällä kun entisiäkään ei ole saatu tekemään töitä toivotulla tavalla. Sattuu olemaan niin että SIL:n jäsenet maksaa Teille palkkaa. Niin, hmm, varmaan viisitoista vuotta sitten eräs Pirkka leuhki kuinka ja kyllä ilmailijoita riittää satamäärin. Vastasin että tietääkseni on perustettu oikein komiteoita miettimään kuinka ilmailijoiden määrää saataisiin lisättyä. Nykyisen SIL:n ja SIL:n hallituksen toiminta jäädyttää ilmailua, tämä trendi oli jo nähtävissä viimeisissä Hämeenlinnan talvipäivillä missä osallistujia oli alle 20 ja luennoitsijoita oli enemmän, siis niitä joille liitto maksaa.

Martti Mattila

Seitkytluvulla luin kirjan Kirottu Meri kirj. Cajus Bekker, kertoo Saksan laivaston vaiheista Toisessa maailmansodassa. Kirjoittaja käytti nimitystä Saksan Laivasto  niin kauan kun meni hyvin mutta kun alkoi mennä huonosti nimitys muuttui Fasistilaivastoksi. Yksi tapa suojella ihanteitaan.
Itellä usein tulee tuo kirjan nimi mieleen muodossa Kirottu Ilmailu. Syitä siihen seuraavana, kymmenvuotiaana alkoi lennokkien rakentelu, olisi pitänyt tehdä koululäksyjä sen sijaan. Kakskakkosena Purjelentokurssille ja rakentamaan omaa lentokonetta, olisi pitänyt panostaa se aika naisten kanssa olemiseen siitä olisi voinut saada jopa ammatin. Nuorena perheenisänä omantunnon taistelu välillä Ilmailu/perhe. Nyt kun vaimo on oppinut että ei tuosta miehestä mihinkään muuhun ole kuin ilmailunharrastajaksi ja työrauha sitämyöten saavutettu, alkaa Nuotanveto viranomaisten kanssa kyvyistäsi ja tiedoistasi. Siunattu tie sitä kautta olisi että joku jonka kokemus ja tietomäärä ja jopa ... on puolet omastasi, katsoo perääsi ja joutuu pätemään. En sano ettäkö niin sanottu Second opinion olisi pahasta, päin vastoin. Sanon vain että oli helpompaa olla tulokas ilmailussa ja ottaa toisten puheet suurena auktoriteettina, kuin viidenkymmenen vuoden harrastamisen jälkeen. Etenkin kun on alkanut tuntua että lentäjät ja erityisesti lentokoneenrakentajat ovat tavallisen tyhmää porukkaa, kuinka muuten selittää jatkuvasti ilmitulevat trimmien vääripäin koplaamiset. Vapaastilentävien lennokkien kanssa häärännyt ei moiseen halpaan mene. Eräs Seawind kone missä kaikki trimmit väärin päin sai lopuksi FAAlta. luvan jatkaa siirtolentoa jos teline lukittu ala asentoon, unohtivat sanoa että veden päällä ei sitten kannata lentää. Siellä se nyt on Lake Mischiganin pohjassa. On suuresti valitettavaa että Exp. toiminnan ohjaus harrastepohjalta epäonnistui ja jouduimme palkollisten armoille.

AkKar

Hei,

Tapahtuman ohjelma rupeaa rakentumaan ja se löytyy https://www.kuik.fi/fly-in/ osoitteesta. Samassa osoitteessa myös ilmoittautuminen tapahtumaan.

-Akseli

Timo Hyvönen

Esityksiä on jo alustettu, tietenkin ohjelma tarkkenee ajan mittaan. Tässä muutama.
Lentoon!

Timo Hyvönen

Kuhmo Fly In  jo 15. kertaa heinäkuussa 2023

Tapahtuma sijoittuu viikonlopulle 7.-9.7.2023. Nuorisoleiri alkaa perjantai-iltapäivänä ja varsinainen tapahtumapäivä on lauantai 8.7.2023. Paikalle kannattaa toki tulla jo perjantaina, tarjolla on kuppilagrillitiimaa kaupungin keskustaa ynnä muuta mukavaa.

Tilaisuushan on SIL Experimental -kesäpäivä ja rakentajapalkintoja on jaossa. Palkintosuunnitelmat ovat merkittäviä, kannattaa seurata tiedotusta

Ohjelmassa tänä vuonna mm. uuden, suomalaisen hiilikuituexperimentalrakennussarja Korpi CX 137 puskakoneen esittely, Piper Coltin muunnos suoranaiseksi Magnumiksi (Lycom. 360), Avioniikan asennuskokemuksia ja jopa joitain virheitä opiks, Vinkan siviilirekisteröinti (VN-11 paikalla) sekä yhteenveto Silvan onnettomuustutkinnan tuloksista. Paikalle on luvassa kuhmolaisia kansanedustajia (monikko!), kaupungin johtoa ja jos mitä yllätysohjelmaa! Iltasella istuskellaan taas siellä kunnollisella kalateltalla.

Ilmoittautuminen ja päivittyvää lisätietoa - www.kuik.fi/fly-in

Lisätietoa saa minulta tai Kyllösen Jaskalta
Lentoon!

Timo Hyvönen

Vielä lisää ohjelmaa! Sucksdorffin Jokke tulee kertomaan ruisku-Rotaxin toiminnasta - moottori on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi! Sehän on kiinnitettynä 600kg Faetaan, siitäkin on juttua.

Ohjelmasta tarkemmin & ilmoittautuminen www.kuik.fi/fly-in

Kentälle kuskataan Shellin V-Poweria 98 tarpeen mukaan. Bussikuljetus keskustaan ja takaisin non-stop

t. Timo
Lentoon!

Timo Hyvönen

No niin, sadetta saatiin pidettyä mutta hurjasti oli tuttuja paikalla, kiitoksia kaikille ja varsinkin esiintyjille! Tässä linkki yhteenvetoon ja esitysvideoihin: https://www.kuik.fi/2023/24-lentokonetta-osallistui-kuhmo-fly-in-tapahtumaan-kaukaisimmat-sveitsista/
Lentoon!

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod