Nopein ultra tällähetkellä?

Aloittaja 4trade, huhtikuu 13, 2010, 14:53:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

4trade

Tietääkö kukaan täällä mikä on nopein ultra tällä hetkellä?
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

SamiM

#1
Tiedä sitten mikä on todellisuus mutta esim.
-Comp Let Shark taittaa matkaa 250 - 290 km/h
http://www.shark.aero/en/
http://www.windcraft.fi/complet/index.html

-Millenium Masterille luvataan matkanopeudeksi 260 - 306 km/h http://www.millennium-aircraft.com/aircraft.php


Nuo nyt ensimmäisenä tuli mieleen, peräkkäinistuttavina otsapinta-alaa noissa on vähemmän. Rinnakkainistuttavissa kuten Fk-14 ja MCR,  matkanopeudet ovat 240 - 270 paikkeilla.
http://www.scanflyers.com/index.php/mcr/mcr-ulc-linkki/35-mcr-kategoria/54-mcr-ulc
http://www.fk-lightplanes.com/html/spec_sheet_fk14.html

edit: korjattu Fk-14 ja MCR nopeuksia ja lisätty linkkejä

JuhLa

Vikkeliä vehkeitä. Sääli, että MM on sarjassamme ylipainoiset ultrat: 285 kilon päälle ei kovin aikuisia voi kaksin kappalein istuttaa, jos mielii menomehuakin saada mahtumaan :P

Myself

#3
Ohhoh! Tuo Millenium masterin nopeus vähän ihmetyttää! Onko tuo malli tarkoitettu alunperin johonkin "Kilpa-ajoon" vai muutenko vaan? Max-speediksikin luvataan 390km/h 8)

Samulijp

Lainaus käyttäjältä: SamiM - huhtikuu 13, 2010, 15:14:04Nuo nyt ensimmäisenä tuli mieleen, peräkkäinistuttavina otsapinta-alaa noissa on vähemmän. Rinnakkainistuttavat kuten Fk-14 ja MCR  jäävät matkanopeuksissa 200 - 240 paikkeille.

MCR ultrana kulkee kyllä helposti matkaa tuon 240km/h ja siitä ylöspäin sitten, jos nousee hieman korkeammalle ja tyhjäpaino on 230kg-275kg riippuen varusteista.

SamiM

Kiitos korjauksesta Samuli! Korjasin tietoja..

kari j saarinen

 (!)
Nopein Ultra ??  Kyseltiin.

Nopeimmasta Ultra protosta en tiedä  mitään, mutta eräs sarjavalmistuksessa oleva
nopea ja liukasliikkeinen Ultra (myös LSA koneena )  on VIRUS SW 100.
Niitä lentää nyt n 30 kpl ja tilauksia tuli  Aeron jälkeen 15 kpl lisää.
Kone on edelleen kehitetty purjekoneimaisesta SINUS Ultrasta lyhentämällä kärkiväliä ja laittamalla Rotax ULS100 koneeksi.  Koneen VNE on 302 km/h, matkanopeus 273 (75%) ja puuskanopeus 250 kmh.
Kokemuksia UL- kilpailuista ja pitkistä matkalennoista on kertynyt tehtaan sivuille, erityisesti Pipistrelin USAn edustajan sivulle.
Lisää tietoa paljon ja linkkejä löytyy valmistajan kotisivulta: www.pipistrel.si
Tiedusteluuni kerrtoi tehdas että pohjoismaihin  ei ole vielä yhtään Virus SW konetta toimitettu mutta Tanskaan lienee kaupat tehty ensimmäisestä Viruksesta.

Aki Suokas

Kaikki muu on kuulopuhetta, paitsi FAI ratifioimat tulokset.

Nopein R luokassa kellotettu nopeus on 274.78 km/h.
Katso.
Ultralla tyyppiä Vanessa Air Klenor VL-3.

Jos joku muu on nopeampi, niin siitä vaan virallisesti rikkomaan tuo lukema.
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Samulijp

Lainaus käyttäjältä: Aki Suokas - toukokuu 19, 2010, 20:05:14
Kaikki muu on kuulopuhetta, paitsi FAI ratifioimat tulokset.

Nojaa, tästäkin liikkuu monenlaista juttua. Onko kone sama kuin tuotannossa oleva? Onko se oikeasti ultrakevyt esim. sakkausnopeuden ja painon mukaan? Tämän koneen tarkkaa sakkausnopeutta kun kyselin niin tehtaan edustajan naama antoi ymmärtää että ei kannata liian tarkasti alkaa mittailemaan...  :eiei:

Aki Suokas

FAI ennätysprotokollassa on sakkausnopeus ja massa. 
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Aki Suokas

Keskustelu huomattu maailmalla. Sain viestin, jonka liitän tähän.


A peak on visitors count  :-)  in statistics of our web site ( http://www.vanessaair.cz/en) have lead me to a discussion on the "Nopein ultra tällähetkellä? / Fastest ultra at the moment?"  http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=3394.0. (I have to it translated by means of translate.google.com.)
Because I do not know Finnish, I have not tried to register there for discussion.

To the subject.
Samulijp doubts whether the machine is the same as the production.
In  Czech version of your(?) mentioned article (http://www.vanessaair.cz/en/archive_2004-06.html#VL-3_World_Record_Ratified) is mentioned that:
"The record has been made on the first manufactured aircraft (i.e. S/N001), it was with standard equipment and without supplementary adjustments (e.g. without extra polishing, without antennas removing, without sealing of gaps and inspection openings lids by adhesive tape, etc.)."

You can also read further article of another two FAI records of 2007 http://www.vanessaair.cz/en/index-en.html#Another_Two_FAI_Records_on_the_VL-3. The aircraft was flown mostly in the same conditions with gaps between wing and fuselage sealed by adhesive tape (see photo there), which is on other aircraft of this type made directly in factory and of course two years older.

The FAI links all three records on http://records.fai.org/data?p=5620 under pilot Jiri Unzeitig. Unfortunately there is a bit muddle in the naming of aircraft: once it is "Vanessa Air Klenor VL-3   (OK-JUU-21)" and then it is "VL-3   (OK-JUU21)".

Finally, I have to admit our company designed the aircraft more than 10 years ago and that the newer aircraft could be a bit better but nobody now can distinguish instrument error, business dream from TAS (true airspeed) without proper measurement...

If you have some further questions, please no not hesitate and contact me.

--
Best regards,

Vratislav Pechanec (Mr)
--------------------
Vanessa Air, spol. s r. o.
Kornicka 86
CZ - 570 01 Litomysl
Czech Republic
--------------------
gsm phone: +420 777 159 970
http://www.vanessaair.cz/en
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod