Tarvitsisin kokemusta CH701 TAI Savannahista pikaisesti

Aloittaja Jari Kaija, helmikuu 13, 2009, 09:13:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jari Kaija

Eli oma projekti CH701 nyt sitten vihdoin ja viimein valmistuu, niin uskomatonta kuin se onkin
ja senpä vuoksi kaipailisin lentokokemusta jo valmiiksi CH701 tai Savannahilla.

Reijokin kerkisi jo oman Savannahinsa myymään, joten siinä menetin hyvän mahdollisuuden.

Tarpeena olisi pörrätä neljä-viisi tuntia ja opetella koneen käyttäytymistä. C172
lentely tuollaisen kottikärryn ominaisuuksia ei kykene opettamaan.

Olisiko tässä 150 kilometrin säteellä ketään, jolla moisia kamppeita tällä hetkellä
on toimintakunnossa ja jaksaa istuskella "opettajan ominaisuudessa" vierellä
kyseisen ajan. Kustannuksista päästäneen helposti sopimukseen.

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - helmikuu 13, 2009, 09:13:16
...senpä vuoksi kaipailisin lentokokemusta jo valmiiksi CH701 tai Savannahilla.
Olisiko tässä 150 kilometrin säteellä ketään, jolla moisia kamppeita tällä hetkellä
on toimintakunnossa ja jaksaa istuskella "opettajan ominaisuudessa" vierellä
kyseisen ajan. Kustannuksista päästäneen helposti sopimukseen.
Suomessa on rekisterissä 5 kpl ch701:siä, joista kolmella on lentokelpoisuus (katsastus) voimassa
http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Ilma-alukset/Rekisteri_02_02_2009.pdf
ja jotka sijaitsevat keski- tai eteläsuomessa. Savannahia on 1 kpl Vetelissä.
Nämä kaikki ovat ultrarekisterissä, joten lennonopettaja on välttämätön, jos ei omista UPL:ää! PPL:n omistajalta vaaditaan vain 2 tuntia koululentoja UPL:ää varten http://tietopalvelu.ilmailuhallinto.fi/files/lth/imt-pel-m/pem2_70.pdf kohta 2.3.3.
Itse lensin Savannahilla sen valmistuttua pari keikkaa opettajan kansssa ennen yksinlentoja, kokemusta sitä ennen noin 400 tuntia kannuspyöräultralla (Kolb).
-Reijo Österberg-

Jari Kaija

#2
Lainaus käyttäjältä: Reijo Österberg - helmikuu 13, 2009, 13:08:59
Nämä kaikki ovat ultrarekisterissä, joten lennonopettaja on välttämätön, jos ei omista UPL:ää! PPL:n omistajalta vaaditaan vain 2 tuntia koululentoja UPL:ää varten

Jepjep. Tietenkin näin.

Silti olen nähnyt joskus unta, että ilman lupakirjaa, lensi yksi C172
joskus kruunupyystä Ouluun, jonka jälkeen tuli lupakirjakin mokomalle  :eiei:

Edit: nyt voi vielä lisätä kun syyteoikeuskin on vanhentunut ;)

Siinä unessa oli 23 knotsin tuuli sivusta ja kylmiltään, pelkästään
kaverin lentoteorioita tankanneena, koneen nokka aavistuksen
verran tuulta vasten ja kas, just sattui härveli lumijoen sisääntuloreikään.
Lasku ja nousu tietty hoituivat jonkun muun tekemänä.... Parempi
niin, kun sen unen loputtua se nousu tahtoi olla yhden kerran verran
vähän hankalaa CTG:llä...

Lauri

kohta 2.3.3.

Tuossa ei puhuta kuin 2h lennosta, käsittääkseni päälle tulee tarkastuslento vai.... :huh:

T:Lauri
Lauri

masal

Lainaus käyttäjältä: Lauri - helmikuu 13, 2009, 21:37:30
kohta 2.3.3.

Tuossa ei puhuta kuin 2h lennosta, käsittääkseni päälle tulee tarkastuslento vai.... :huh:

T:Lauri

Juurikin näin. Tuo 2h on sitten minimi, voi siinä pitempääkin mennä, riippuu millaisilla päristimillä on lennellyt.
Markku Salminen

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod