Lennonopettajaksi ultrakevytpuolelle, Räyskälässä huhtikuussa!!!

Aloittaja skuosman, maaliskuu 25, 2008, 21:09:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

skuosman

Nyt on pikaisesti ilmoittauduttava opekurssille jos siihen on edellytykset; PEL M2-71 Ultrakevytlennonopettajan kelpuutus.
Lyhyesti sanottuna nyt kannattaa kouluttautua! Tarvitaan ENNEN KURSSIN aloittamista "päristely" tiimaa 100h, ennen kelpuutuksen HAKUA täytyy olla 2v voimassa ollut UPL, 10h viimeisen 12kk aikana (ENNEN kepuutuksen HAKUA- eli täyttyy jo kurssin aikana). Lue tarkemmat ohjeet PEL M2-71.

Nyt hopi hopi laittamaan ensin emaili Opiston koulutussuunnittelijalle tai toimitusjohtajalle ja sitten pika pikaa kerhon johtokunta koolle ja lähettämään kurssille. Jos Sinulla on jo muun lajin opepahvi niin aina vain helpompaa nykyisin!

Opettaminen on kivaa!

sakari kuosmanen
www.suio.fi
Suomen Urheiluilmailuopisto Oy

edit: Kiitos Armin!

Ansis

Tuohon PELliin kannattaisi lisätä myös alle 70 kg:n paino?
My mind is willing, but purse is weak.

Markku Hiedanpää


pimattil

Heh...  ;D

Ei nyt ehkä suoraan PEL:iin, mutta paljonko on kurssilla käytettävän/käytettävien Ikaruksien tyhjäpainot ja paljonko painaa kurssilla opettavat lennonopettajat?

Nämä olisi hyviä lähtötietoja, ettei kurssille tosiaan ilmoittaudu 80 kg painava henkilö ja tankissa ole tällöin menovettä kuin sen verran, että koneella ulskaltaa vain rullata.  :(
- Pirkka -

skuosman

Varsinainen aihe on kurssi alkaa 5.4. ja oppilaita niin vähän, että ihan hirvittää! YKSI päivä aikaa ilmoittautua!

Sakari Kuosmanen
koulutuspäällikkö, toimitusjohtaja, rehtori
www.suio.fi

Karoliina

No minä olen ollut kiinnostunut ultraopettajakelpuutuksesta, minulla olisi suosittelija ja kriteerit täyttyy, mutta en voi sitoutua kahden viikon intensiivikurssille, koska minun pitää kuitenkin käydä töissä ja intensiivijakson poissaolo työpaikalta ei kuulosta helposti järjestettävältä ja mukavalta, koska lomat siinä vähintään menee ellei jopa joudu ottamaan palkatonta lomaa. Sinänsä harmi, jos tätä ei voi suorittaa samaan tyyliin kuin alkuperäistä lupakirjaa omaan tahtiin, lennot iltaisin ja viikonloppuisin. Ei ihme jos osanottajamäärä on pieni.

skuosman

Kurssia voisi venyttää toki pitemmäksikin ja niin oli ajatus myös nyt, mutta kun sille (pitemmälle-välillä töissä) kurssille ei ollut tulossa KETÄÄN. Siitä minulla oli ilmoitus jo joulukuusta lähtien ILMAILU:ssa. Idea on tällaisten opekurssien suhteen se, että se on aikamoinen rubikin kuutio. Pitää löytää opet kurssille jotka voivat järjestää vapaata. Pitää löytää koneet jotka voivat olla kurssin käytettävissä kurssin ajan. Löytää ja sitouttaa oppilaat tulemaan suunnitellulle kurssille. Joulukuussa oli ihan selvää, että kurssi voidaan pitää Malmilla, oppilaiden aikatauluun sovitettuna, kurssilaisia oli tulossa jopa 6 ihan Malmilta. Mutta kuinkas kävikään - ei yhtään kurssilaista niistä jotka olivat tulossa joulukuussa. Päätettiin siirtä kurssi Räyskälään ja jyt meillä on kurssi jolla on 4 UPL ja 2 autogirooppilasta.
Kivahan se olisi käydä kurssi kuten peruskurssikin ja koetetaan järjestää se kunhan saadaan kuutio ratkaistua.
Nyt sitten voimme kouluttaa uuden PEL M2-71 ohjeen mukaisilla pääsyvaatimuksilla eli uutta on se, että moni vaatimus tarvitsee olla saavutettuna vasta HAETTAESSA kelpuutusta.

sakari kuosmanen
www.suio.fi

Karoliina

Lainaus käyttäjältä: Sakari Kuosmanen - huhtikuu 02, 2008, 17:16:38
Kurssia voisi venyttää toki pitemmäksikin ja niin oli ajatus myös nyt, mutta kun sille (pitemmälle-välillä töissä) kurssille ei ollut tulossa KETÄÄN. Siitä minulla oli ilmoitus jo joulukuusta lähtien ILMAILU:ssa.

Internet on parempi ilmoituspaikka kun mm. minä en aina huomaa jos Ilmailussa on joku ilmoitus.
Joillakin toisilla tilanne toki on toisin päin ja lehti tavoittaa paremmin. No voin kertoa tässä että minä olisin tuosta ollut kiinnostunut jos olisin ollut tietoinen.

Lainaa
Idea on tällaisten opekurssien suhteen se, että se on aikamoinen rubikin kuutio. Pitää löytää opet kurssille jotka voivat järjestää vapaata. Pitää löytää koneet jotka voivat olla kurssin käytettävissä kurssin ajan. Löytää ja sitouttaa oppilaat tulemaan suunnitellulle kurssille. Joulukuussa oli ihan selvää, että kurssi voidaan pitää Malmilla, oppilaiden aikatauluun sovitettuna, kurssilaisia oli tulossa jopa 6 ihan Malmilta.

Malmi olisi ollut minulle täydellinen juttu.

Harri Heikkilä

Olin lukevinani tästä tai jostakin muusta tämän alueen ketjusta muutama päivä sitten kommentin tai viestejä jotka koskivat ultrakevytopekoulutusta, ylipainoissa lentämistä ja omatuntoa tms. Jäin odottamaan mielenkiinnolla keskustelun kehittymistä, mutta nyt en löydä edes alkuperäisiä viestejä. Eivätkö viestit satu vaan silmääni vai mihin mahtoivat kadota?

//Harri

H.Sandberg

Lainaus käyttäjältä: Karoliina - huhtikuu 02, 2008, 14:48:57
No minä olen ollut kiinnostunut ultraopettajakelpuutuksesta, minulla olisi suosittelija ja kriteerit täyttyy, mutta en voi sitoutua kahden viikon intensiivikurssille, koska minun pitää kuitenkin käydä töissä ja intensiivijakson poissaolo työpaikalta ei kuulosta helposti järjestettävältä ja mukavalta, koska lomat siinä vähintään menee ellei jopa joudu ottamaan palkatonta lomaa. Sinänsä harmi, jos tätä ei voi suorittaa samaan tyyliin kuin alkuperäistä lupakirjaa omaan tahtiin, lennot iltaisin ja viikonloppuisin. Ei ihme jos osanottajamäärä on pieni.

Niih
Samoihin asioihin kaatui minunkin kurssille meno pari vuotta sitten, toivottavasti saat kuitenkin tilaisuuden.
HS

pimattil

Lainaus käyttäjältä: Harri Heikkilä - huhtikuu 03, 2008, 19:44:26
Olin lukevinani tästä tai jostakin muusta tämän alueen ketjusta muutama päivä sitten kommentin tai viestejä jotka koskivat ultrakevytopekoulutusta, ylipainoissa lentämistä ja omatuntoa tms.

Mahdatko tarkoittaa tämän viestiketjun alussa olevaa muutamaa kommenttia? Itsekin vastausta odottaen. Lisäksi säännöt muuttuivat ainakin normaalin lentokoulutuksen osalta, että näitä matkalentolaskelmia jne. pitää säilyttää viisi vuotta. Olisi kiva saada näitä kuromauslaskelmia "tarkasteluun", niin näkisi kuinka sillä ultralla sitä matkaa lennetään.  :o
- Pirkka -

Harri Heikkilä

#11
Lainaus käyttäjältä: pimattil - huhtikuu 04, 2008, 16:47:48

Mahdatko tarkoittaa tämän viestiketjun alussa olevaa muutamaa kommenttia? Itsekin vastausta odottaen. Lisäksi säännöt muuttuivat ainakin normaalin lentokoulutuksen osalta, että näitä matkalentolaskelmia jne. pitää säilyttää viisi vuotta. Olisi kiva saada näitä kuromauslaskelmia "tarkasteluun", niin näkisi kuinka sillä ultralla sitä matkaa lennetään.  :o

Negative. Tarkoitin sitä kommenttia, jossa jonkin asteinen pseudonyymi kertoi, että ultraopekurssilla oli lausuttu(?), että ne keillä ei omatunto salli ylipainossa lentämistä joissakin olosuhteissa ovat väärässä paikassa tai jotakin siihen suuntaan. Nyt ilmeisesti saman(?) kirjottajan tuoreempi kommentti on kadonnut, joka täällä vielä eilen oli ja joka kertoi, että alkuperäisen viestin poistumisen syynä oli itsesensuuri koska kyseessä on arkaluontoinen asia ja ilmeisesti sen sopimattomuus julkiseen keskusteluun(?). Alkuperäinen väitehän jo sinänsä oli toki melko ronski...

Itselläni hieman pistää silmään, että onkohan tämä valittu (itse-?)moderointilinja nyt ihan oikea tapa käsitellä asiaa tai muutenkaan tarpeen? Eihän ylipainoissa lentämistä ultrakevyiden myötä ole keksitty. Samasta ongelmasta kärsivät esim. monet kaksipaikkaiset purjelentokoneet ja myös moni tyyppihyväksytty yleisilmailukone on helppo kuormata ylipainoiseksi. Koulutus- ja asennekysymys varsin pitkälle.

//Harri




Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod